6

Klubbens strategi, målsettinger og handlingsplaner utarbeides av styret. Handlingsplaner danner grunnlaget for gruppas totalbudsjett. Det er et mål at midler brukt til aktivitet skal øke og at det tilstrebes å flytte en del av driftsutgiftene over på kommune. Utstyrskjøp går på hovedlaget sitt budsjett og ikke fotballgruppa.

For detaljer vises til klubbens strategidokument.

Sportslige planer og målsettinger

20 Sep, 2017

Basert på planene til de forskjellige lagene setter oppmann/lagleder opp planer og målsettinger (sportslig og sosialt) for sesongen, og gjennomgår disse med spillerne og foresatte.

Hovedmålet er å etablere et trygt og godt sosialt miljø som holder barna borte fra og forebygger negative aktiviteter.

Ledere, foresatte og spillere skal delta i dugnadsaktiviteter som er til nytte for lag og klubb. Dette gjelder spesielt dugnad knyttet til Dyrsku. Her vil vakt nr 2 gå i sin helhet til fotballgruppa.

Alle lag fra og med ungdomsseksjonen skal få mulighet til å delta i minst en turnering/tur med overnatting pr. sesong. Her er det årsmøtevedtak på at Seljord IL tilbyr sine 14 og 16 års lag tilbud om Norway Cup.

Sosiale tiltak skal vektlegges og supplere sportslige målsettinger/aktiviteter. Det skal legges vekt på å trekke foresatte med i lagets gjøremål. Viktig at foreldre gjøres klar over ambisjonene til laget.

Våre oppmenn/lagledere plikter å innkalle til foreldremøter. På disse møtene bør følgende dekkes:

• Presentasjon av klubben
  • Presentasjon av laget
  • Presisering av hva som vektlegges i laget
  • Målsettinger - hva driver vi med?

Styreleder fra styret kan stille påÌŠ møter om dette er ønskelig. Ved konflikter skal styreleder varsles.

Utdanning og kompetanse

20 Sep, 2017

Klubben vektlegger at alle tillitsvalgte og trenere skal ha en kompetanse tilpasset klubbens behov/målsettinger.

Klubben mottar tilbud om kurs fra Telemark fotball krets og NIF, og vil i størst mulig grad tilrettelegge for at disse kursene kan holdes internt i klubben. Forøvrig presiseres det at sportslig utvalg har et ansvar for kompetanse som angitt i kapittelet om sportslig utvalg.