11

Materialforvalter kjøper utstyr i samarbeid med oppmenn og styrets leder. Hver høst sjekkes alt av utstyr og pakkes ned for vinteren. Ødelagt utstyr kastes og nytt bestilles. Lagdrakter skal gjennomgås og byttes ut ved fornuftige intervaller. 14 – 16 års lag skal ha både hjemme- og borte drakter. Drakter signeres ut/inn av den enkelte spiller. Keeperhansker har en maks pris på kr 600,- Ønskes mer kostbare hansker så må den enkelte dekke resterende beløp. Lagene har ikke anledning til å foreta innkjøp på Seljord Fotballs regning.

Spille – og overtrekksdrakter

20 Sep, 2017

• Oppmann/lagleder og materialforvalter sørger for spillerdrakter til det enkelte lag i god tid før sesongstart. For å unngå at drakter forsvinner, skal oppmann/lagleder samle inn alle drakter ved sesongslutt, og sørge for at spillere som slutter leverer tilbake klubbens utstyr.
  • Ved like drakter skal Seljords lag holde markeringsvester til motstander.
  • Overtrekksdrakter kan bestilles hos Intersport i Seljord. SIL dekker en del av dressen, men spiller må betale egenandel. Spiller vil hver vår få tilbud om sportspakke.

Utstyr til lagledelse

20 Sep, 2017

Oppmann/trener får hver år tilbud om Seljord fotball sin treningsdress. Det oppfordres til at treningsdress benyttes slik at Seljord fremstilles med sin profil.

Baller

• Baller tildeles lagene av materialforvalter. Lagene får et antall baller som står i forhold til antall spillere. Det kan imidlertid ikke forventes at samtlige spillere har sin egen ball. Fra 14 – 16 år så har laget egen kampball.

Medisinsk utstyr

• Hvert lag får tildelt medisinsk utstyr av materialforvalter når sesongen starter. Supplering av utstyr fås ogsåÌŠ av materialforvalter. Oppmann eller trener får utstyr ved å ta direkte kontakt med materialforvalter

Oppbevaring av utstyr

• Det er lagledelsen som har ansvar for Ã¥ holde alt utstyr i orden.
  • Bruk ”utstyr skjema” for Ã¥ holde orden.
  • Utstyr bør oppbevares i lagets skap som utdeles for sesong start.
  • Materialforvalter gir retningslinjer for bruk av skapene

Standard utstyr som leveres og eies av klubben

Lag 8-12 år

• Kampdrakt topp